• Procedura określająca standard obsługi osób z niepełnosprawnościami (uczniów, kadry dydaktycznej i administracyjnej, osób z otoczenia, np. rodziców) w budynku/budynkach niedostępnych z uwagi na występujące bariery architektoniczne

      • 20.01.2022 22:59
      • Procedura ...
      • Procedura określająca standard obsługi osób
        z niepełnosprawnościami (uczniów, kadry dydaktycznej
        i administracyjnej, osób z otoczenia, np. rodziców)
        w budynku/budynkach niedostępnych
        z uwagi na występujące bariery architektoniczne

         

        § 1

        Wstęp

        1. Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni, zwana dalej „Szkołą", zapewnia obsługę osób z niepełnosprawnościami.

        Za osobę z niepełnosprawnością uznaje się osobę, której stan fizyczny, psychiczny lub umysłowy trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza bądź uniemożliwia wypełnianie ról społecznych.

        1. Procedura określa sposób postępowania pracowników Szkoły w stosunku do osób z  niepełnosprawnościami.

         

        § 2

        Udogodnienia architektoniczne

        1. Dwa wejścia do budynków Szkoły są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

        2. Przy wejściach, o których mowa w ust. 1, znajduje się dzwonek, którym osoba

        z niepełnoprawnością (np. rodzic ucznia danej szkoły) powiadamia pracownika Szkoły o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału pracownik, udziela osobie pomocy w załatwieniu sprawy.

        1. Do obsługi osób z niepełnosprawnościami wyznaczam:

        Pana Ryszarda Szajnowskiego - konserwatora szkolnego.

        1. Wejścia do budynku Szkoły wyposażone są w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.

        2. Pracownicy portierni, znajdującej się na parterze budynku, informują pracowników szkoły o potrzebie obsługi osoby z niepełnosprawnością (np. konsultacja rodzica z  nauczycielem).

        3. Obsługa osób z problemami w poruszaniu się (w tym osób

        z niepełnosprawnościami) odbywa się na parterze budynku, w wyznaczonym w tym celu miejscu, zapewniającym swobodny dostęp oraz zapewnienie adekwatnej poufności.

         

        § 3

         Etapy obsługi osób z niepełnosprawnościami

         

        Osoba z niepełnosprawnością, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc od pracowników Szkoły.

        1. W celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy wyznaczony pracownik (Konserwator) przeprowadza wstępną rozmowę z klientem.

        2. Po ustaleniu przedmiotu sprawy pracownik, o którym mowa w ust. 1, informuje pracownika Szkoły właściwego rzeczowo do rozpatrzenia sprawy (np. rodzic konsultujący się z nauczycielem) o konieczności obsłużenia osoby

        z niepełnosprawnością bez zbędnej zwłoki.

        1. Pan Konserwator udziela osobie z niepełnosprawnością pomocy w dotarciu do miejsca obsługi, a po zakończonej obsłudze pomaga w opuszczeniu budynku Szkoły.

         

         § 4

        Postanowienia końcowe

        Niezależnie od zapisów niniejszej procedury, każdy pracownik Szkoły, mając na uwadze zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, zobowiązany jest okazać osobie z niepełnosprawnością wszelką pomoc.

         

         

         

         

      • Wróć do listy artykułów
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni
      • Dyrektor - tel. 13 43 034 80
        Wicedyrektor - tel. 13 43 03 550
        Sekretariat
        tel. 13 43 035 30
        tel. 729 187 957
        Pedagog, psycholog, pedagog specjalny
        13 43 03 531
        Pokój nauczycielski
        13 43 03 532
        Świetlica
        13 43 03 481
        Sekretariat czynny: Pn. - Pt. w godz. od 7.00 do 15.00
      • SZKOŁA PODSTAWOWA
        im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni
        36 - 204 Dydnia 221
        Poland
      • https://spdydnia.pl
    • Logowanie