Procedura określająca standard obsługi osób z niepełnosprawnościami (uczniów, kadry dydaktycznej i administracyjnej, osób z otoczenia, np. rodziców) w budynku/budynkach niedostępnych z uwagi na występujące bariery architektoniczne
- 20.01.2022 22:59
- Procedura ...
Procedura określająca standard obsługi osób
z niepełnosprawnościami (uczniów, kadry dydaktycznej
i administracyjnej, osób z otoczenia, np. rodziców)
w budynku/budynkach niedostępnych z uwagi na występujące bariery architektoniczne§ 1
Wstęp
-
Szkoła Podstawowa im. Świętej Królowej Jadwigi w Dydni, zwana dalej „Szkołą", zapewnia obsługę osób z niepełnosprawnościami.
Za osobę z niepełnosprawnością uznaje się osobę, której stan fizyczny, psychiczny lub umysłowy trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza bądź uniemożliwia wypełnianie ról społecznych.
-
Procedura określa sposób postępowania pracowników Szkoły w stosunku do osób z niepełnosprawnościami.
§ 2
Udogodnienia architektoniczne
-
Dwa wejścia do budynków Szkoły są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
-
Przy wejściach, o których mowa w ust. 1, znajduje się dzwonek, którym osoba
z niepełnoprawnością (np. rodzic ucznia danej szkoły) powiadamia pracownika Szkoły o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału pracownik, udziela osobie pomocy w załatwieniu sprawy.
-
Do obsługi osób z niepełnosprawnościami wyznaczam:
Pana Ryszarda Szajnowskiego - konserwatora szkolnego.
-
Wejścia do budynku Szkoły wyposażone są w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.
-
Pracownicy portierni, znajdującej się na parterze budynku, informują pracowników szkoły o potrzebie obsługi osoby z niepełnosprawnością (np. konsultacja rodzica z nauczycielem).
-
Obsługa osób z problemami w poruszaniu się (w tym osób
z niepełnosprawnościami) odbywa się na parterze budynku, w wyznaczonym w tym celu miejscu, zapewniającym swobodny dostęp oraz zapewnienie adekwatnej poufności.
§ 3
Etapy obsługi osób z niepełnosprawnościami
Osoba z niepełnosprawnością, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc od pracowników Szkoły.
-
W celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy wyznaczony pracownik (Konserwator) przeprowadza wstępną rozmowę z klientem.
-
Po ustaleniu przedmiotu sprawy pracownik, o którym mowa w ust. 1, informuje pracownika Szkoły właściwego rzeczowo do rozpatrzenia sprawy (np. rodzic konsultujący się z nauczycielem) o konieczności obsłużenia osoby
z niepełnosprawnością bez zbędnej zwłoki.
-
Pan Konserwator udziela osobie z niepełnosprawnością pomocy w dotarciu do miejsca obsługi, a po zakończonej obsłudze pomaga w opuszczeniu budynku Szkoły.
§ 4
Postanowienia końcowe
Niezależnie od zapisów niniejszej procedury, każdy pracownik Szkoły, mając na uwadze zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych, zobowiązany jest okazać osobie z niepełnosprawnością wszelką pomoc.
-
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły