Aktualności
INFORMACJA
WYJAZD UCZNIÓW KLAS VI-VIII DO TEATRU
Uczniowie klas VI, VII i VIII wzięli udział w wyjeździe do Brzozowa, gdzie obejrzeli spektakl teatralny oparty na motywach powieści Charlesa Dickensa „Opowieść wigilijna”. Przedstawienie w przystępny i poruszający sposób ukazało ponadczasowe wartości, takie jak dobroć, empatia i otwartość na drugiego człowieka, skłaniając widzów do refleksji nad istotą świąt Bożego Narodzenia.
Uczniowie udali się również do Melvany, gdzie wspólnie zjedli posiłek i mieli okazję do integracji w miłej atmosferze. Spacerowali także po rynku w Brzozowie, wykonując pamiątkowe zdjęcia przy świątecznych dekoracjach i choince.
Wyjazd był nie tylko ciekawą lekcją kultury i literatury, ale także okazją do wspólnego spędzenia czasu oraz poczucia wyjątkowego, przedświątecznego klimatu.
3
"HAZARD-NIE-DZIĘKUJĘ!"
Uczniowie klas VII i VIII naszej szkoły wzięli udział w spotkaniu profilaktycznym pt. „Hazard – Nie – Dziękuję!”, którego celem było zwiększenie świadomości młodzieży na temat zagrożeń związanych z hazardem. Spotkanie przeprowadziła Pani Lucyna Penar z Krajowej Administracji Skarbowej – Urzędu Skarbowego w Krośnie.
Na początku spotkania prowadzącą powitał Pan Wicedyrektor Zbigniew Kowalczyk, podkreślając znaczenie działań profilaktycznych w wychowaniu młodzieży.
Podczas spotkania omówiono, czym jest hazard, kim jest hazardzista, a także jakie są mechanizmy i skutki uzależnienia od hazardu. Uczniowie dowiedzieli się, dlaczego hazard podlega ograniczeniom prawnym oraz czym jest uzależnienie i jakie są typowe cechy osoby uzależnionej od hazardu. Prowadząca zwróciła uwagę na zagrożenia wynikające z pozornie niewinnych gier losowych, zakładów, czy aktywności hazardowych w internecie.
Na zakończenie spotkania uczniowie zapoznali się z ankietą „Sprawdź, czy uprawiałeś kiedyś hazard”, która skłoniła ich do refleksji nad własnymi zachowaniami i podejmowanymi wyborami.
Spotkanie było ważnym elementem działań profilaktycznych realizowanych w naszej szkole i z pewnością przyczyniło się do zwiększenia świadomości uczniów w zakresie bezpiecznych i odpowiedzialnych postaw.
WYCIECZKA DO BOCHNI I WIŚNICZA
15 grudnia 2025 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Bochni i Wiśnicza, zorganizowanej w ramach projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Wyjście z klasą”.
W najstarszej kopalni soli w Polsce, czyli w Kopalni Soli w Bochni wpisanej na listę UNESCO, uczniowie uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych „Dar Księżnej Kingi”. Poznali historię wydobycia soli oraz legendę związaną z jej odkryciem. Niezwykłym przeżyciem była także podziemna przeprawa łodzią, która dostarczyła wielu emocji i na długo pozostanie w pamięci uczestników.
Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Zamku w Wiśniczu, podczas którego uczniowie poznali dzieje tej imponującej warowni. Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty alchemiczne, łączące naukę z dobrą zabawą i historycznymi ciekawostkami.
Wycieczka była doskonałą okazją do nauki poza szkolną ławką, integracji oraz odkrywania dziedzictwa kulturowego Małopolski.
Dziękujemy Wójt Gminy Dydnia - Pani Bożenie Chorążak oraz Staroście Brzozowskiemu - Panu Jackowi Adamskiemu za stworzenie możliwości udziału w tym wartościowym projekcie.
8
WARSZTATY FLORYSTYCZNE
PROJEKT EDUKACYJNY
Uczniowie klasy II a oraz klas trzecich wzięli udział w projekcie edukacyjnym uczącym empatii, poczucia własnej wartości i skutecznej komunikacji. Projekt rozpoczęliśmy od udziału w multimedialnej lekcji w kinie, podczas której uczniowie dowiedzieli się jak ważna jest dobra komunikacja, szczególnie w relacjach z rówieśnikami. Multimedialna forma zajęć połączyła film i interaktywną cześć edukacyjną. Projekt wykorzystał powiedzenie „jak pies z kotem” i pokazał, że konflikty się zdarzają, jednak pomimo różnić można znaleźć wspólny język, a relacje budować na szacunku i zrozumieniu. Podsumowując zdobytą wiedzę, uczniowie kształtowali kompetencje emocjonalno-społeczne w klasach realizując poszczególne zdania :
- tworzenie mapy myśli pt.” Cechy dobrej komunikacji”
- Omawianie scenek zadaniowych pokazujących jak ważne jest słuchanie „Czyje uszy właściwie słuchają innych (uszy szakala, uszy żyrafy)?”
- tworzenie serduszek z mocnymi stronami ucznia i umieszczanie ich w własnoręcznie ozdabianym „Słoiku moich mocy”
-omawianie karty pracy przedstawiającej „Zasady 5 palców rozwiązywania konfliktów”.
11
Archiwum Aktualności